flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Постонова суду

                       Справа номер 237/1260/20

                                                               Провадження номер 3/237/1078/20

П О С Т А Н О В А

              Іменем України

30.04.20 року                                                м. Курахове

                                                               Мар'їнського району Донецької області

Суддя Мар`їнського районного суду Донецької області Сметаняк О.Я., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов з Головного управління ДФС у Донецькій області Державної фіскальної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності громадянина України Корнієнка Сергія Івановича, 01.08.1960 року народження, інваліда війни, зареєстрованого за адресою: Донецька область, село Весела гора, вул. Молодіжна. 264, за ч. 1 ст. 204-3 КУпАП, -

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з протоколу про адміністративне правопорушення за № 0277 складеного 10.03.2020 року, Корнієнко С.І., в порушення вимог п. 7 «Про затвердження Переліку і обсягів (вартості/ваги/кількості) обмежених або заборонених до переміщення через лінію розмежування та до/з гуманітарно логістичних центрів товарів, а також товарів, які можуть бути віднесені до особистих речей», Наказу Міністерства у справах ветеранів тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України від 18.11.2019 року № 92, відповідно до якого заборонено переміщення через лінію розмежування з тимчасово окупованих територій алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також в обох напрямках - фізичній особі, яка не досягла 18-річного віку, 10.03.2020 року о 09:10 годині перетинаючи КПВВ «Мар`їнка», в особистих речах здійснював переміщення тютюнових виробів «Dontabak» у кількості 2 шт. алкогольний напій «Крепкий орешек» у кількості 2 пляшки, ємністю 0,5 л., коньячні вироби «Badron» 1 пляшку, ємністю 0,5 л., а всього на загальну вартість 430 гривень, чим порушив вимоги пункту 7 вищезазначеного Наказу в частині заборонених товарів, за що адміністративна відповідальність передбачена ч. 1 ст. 204-3 КУпАП.

Вищезазначені товарно-матеріальні цінності відповідно до протоколу вилучення від 10.03.2020 року передано на зберігання до камери речових доказів ГУ ДФС у Донецькій області.

Постановою Мар`їнського районного суду Донецької області від 24.03.2020 року вказаний адміністративний матеріал було повернуто для доопрацювання з підстав відсутності відповідного висновку щодо конкретного виду та вартості вилучених матеріальних цінностей, а також відомостей про право складання протоколу оперуповноваженим Цицюрою О.Я.

Корнієнко С.І. до судового засідання не з’явився, повідомлений в установленому законом порядку, надіслав до суду заяву, в якій зазначив, що в зазначений день та час, перетинаючи лінію розмежування, через КПВВ Мар`їнка, він у ручній кладі здійснював переміщення двох пляшок настоянки, пляшки коньяку та двох пачок тютюну для власного вживання, наміру порушувати законодавчі акти, що визначають порядок переміщення товарів, він не мав на меті.

У відповідності до норм КУпАП в судовому засіданні досліджено й інші письмові докази.

З протоколу про адміністративне правопорушення від 10.03.2020 року № 0277 слідує, що Корнієнко С.І., 10.03.2020 року о 09:10 годині перетинаючи КПВВ «Мар`їнка», в особистих речах здійснював переміщення тютюнових виробів «Dontabak» у кількості 2 шт. алкогольний напій «Крепкий орешек» у кількості 2 пляшки, ємністю 0,5 л., коньячні вироби «Badron» 1 пляшку, ємністю 0,5 л., а всього на загальну вартість 430 гривень в порушення пункту 7 Наказу Міністерства у справах ветеранів тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України від 18.11.2019 року № 92, в частині заборонених товарів.

З протоколу вилучення та квитанції про отримання речей на зберігання від 10.03.2020 року слідує, що вказані товарно-матеріальні цінності, вилучені у Корнієнка С.І. згідно переліку на зберігання до камери речових доказів ГУ ДФС у Донецькій області.

З роздруківки слідує, що вартість вилучених Корнієнка С.І. товарно-матеріальних цінностей визначена за допомогою мережі Інтернет і складає 430 гривень.

З роздруківки положень КУпАП слідує, що Корнієнка С.І. ознайомлено із вимогами положень ч. 1 ст. 204-3 КУпАП.

Статтею 256 КУпАП визначено форму та основні елементи змісту протоколу. В ньому повинні бути зазначені, зокрема, місце, час вчинення та суть адміністративного правопорушення, інші відомості, необхідні для вирішення справи.

Як вбачається з матеріалів про адміністративне правопорушення, в обґрунтування доведеності винуватості Корнієнка С.І. у вчиненні правопорушення, посадова особа послалась на протокол про адміністративне правопорушення № 0277 від 10.03.2020 року, протокол вилучення у Корнієнка С.І. товарно-матеріальних цінностей, роздруківку з мережі Інтернет щодо вартості вилучених товарно-матеріальних цінностей.

Частиною 1 ст. 204-3 КУпАП визначено, що адміністративна відповідальність настає за порушення порядку переміщення товарів до району або з району проведення антитерористичної операції.

Пунктом 7 Наказу Міністерства у справах ветеранів тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України від 18.11.2019 року № 92 «Про затвердження Переліку і обсягів (вартості/ваги/кількості) обмежених або заборонених до переміщення через лінію розмежування та до/з гуманітарно логістичних центрів товарів, а також товарів, які можуть бути віднесені до особистих речей» заборонено переміщення через лінію розмежування з тимчасово окупованих територій алкогольних напоїв та тютюнових виробів, а також в обох напрямках - фізичній особі, яка не досягла 18-річного віку.

Відповідно до ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Положеннями ст. 251 КУпАП серед іншого визначено, що встановлення доказів по справі встановлюється протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, свідків, висновком експерта, речовими доказами, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.

Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Так, з протоколу слідує, що Корнієнко С.І., 10.03.2020 року о 09:10 годині перетинаючи КПВВ «Мар`їнка», в особистих речах здійснював переміщення тютюнових виробів «Dontabak» у кількості 2 шт. алкогольний напій «Крепкий орешек» у кількості 2 пляшки, ємністю 0,5 л., коньячні вироби «Badron» 1 пляшку, ємністю 0,5 л., а всього на загальну вартість 430 гривень в порушення пункту 7 Наказу Міністерства у справах ветеранів тимчасово окупованих територій та внутрішньо переміщених осіб України від 18.11.2019 року № 92, в частині заборонених товарів.

В порушення вищезазначених вимог, посадовою особою не конкретизовано вид та вартість вилучених у Корнієнка С.І. товарів, не наведено положень нормативних актів, що регулюють саме переміщення товарів в районі проведення АТО, відповідальність за порушення яких визначається ч. 1 ст. 204-3 КУпАП.

Водночас, посадовою особою, не наведено мети та обставин протиправного ухилення Корнієнком С.І. від проходження встановлених контрольних процедур під час виконання функцій органами доходів і зборів, які задіяні згідно із Законом України "Про боротьбу з тероризмом", що в свою чергу підтверджується адміністративними матеріалами, які не містять відомостей про приховування Корнієнком С.І. товарно-матеріальних цінностей, під час проходження контрольних заходів, і вказане не дає змоги встановити суб`єктивну сторону складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 204-3 КУпАП.

Інших доказів вчинення Корнієнком С.І. правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 204-3 КУпАП посадовою особою не надано.

Фактично, висновок про вчинення правопорушення Корнієнком С.І. ґрунтується лише на протоколі про адміністративне правопорушення, а решта доказів на які посилається посадова особа у протоколі є похідними від нього.

Відтак, при відсутності належних, допустимих та переконливих доказів винуватості Корнієнка С.І. висновки посадової особи при складанні протоколу, ґрунтуються на припущеннях.

З урахуванням викладеного, дійшов висновку, що в діях Корнієнка С.І. відсутні подія та склад адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 204-3 КУпАП, тому провадження по справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю.

На підставі викладеного, керуючись ч. 1 ст. 204-3, 247, 251, 256, 280, 283, 284 КУпАП, суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

Провадження в справі про адміністративне правопорушення у відношенні Корнієнка Сергія Івановича про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 204-3 КУпАП закрити за відсутністю в його діях події та складу адміністративного правопорушення.

Вилучені у Корнієнка Сергія Івановича товарно-матеріальні цінності, що передані на відповідальне зберігання згідно квитанції № 55/17 - повернути Корнієнку Сергію Івановичу за належністю.

Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного суду протягом десяти днів із дня її винесення.



Суддя                                      О.Я. Сметаняк